Chci být prázdná, čistá, křehká jak panenka z porcelánu, chci létat a vznášet se na vodě, nech mě jít se svým andělem, se svým ďáblem, a já zemřu šťastná.

Kritické okamžiky. Trápí vás také?

28. července 2009 v 22:02 | Honey ♥ |  3< HubNutÍííí ♥♥♥

Hubnete, ale trápí vás během dne častý pocit hladu?

Rada: Mějte po ruce vhodnou svačinu
Proč: Hlásí-li se hlad dříve než tři hodiny po posledním jídle, zkuste se napít. Když to nepomůže, na vině je nejspíš vaše dietní chyba. Svačili jste rohlík se salámem? Dopřáli jste si čokoládovou tyčinku? Po potravinách s vysokým glykemickým indexem hladina cukru v krvi rychle stoupla, a vzápětí rychle klesla. Výsledkem je pocit hladu. Nechtějte ho překonat, je to signál, že tělo něco k jídlu potřebuje. Dejte mu další svačinku. Ideální je zelenina - má málo kalorií, díky nízkému glykemickému indexu zasytí na delší dobu a je zdravá. Mrkev či kedluben lze nosit s sebou v aktovce, takže nebudete odkázáni na vražedné kombinace z fast foodů.

Podnikáte večerní nájezdy na lednici?

Rada: Přes den sice střídmě, ale pravidelně jezte. Záležet si dejte hlavně na snídani.
Proč: Jízdenkou k nezřízenému večernímu výletu do lednice je hladovění přes den. Také proto jsou lidé, kteří nesnídají, v průměru o čtyři kila těžší. Pokud celý den nejíte, sníží se hladina cukru v krvi natolik, že sebezáchovné pudy začínají vypínat mozek. Příkaz "Najez se, nebo zemřeš!" pak má vyšší prioritu než představa břicha bez faldů. Často donutí člověka sníst víc, než by jinak zvládl za celý den. Tělo navíc energii uloží do tukových zásob, a to na úkor bílkovin (svalové hmoty), ze kterých čerpalo ve chvíli, kdy byl jídla nedostatek. Tuky na rozdíl od svalů nepotřebují k existenci energii, a tak po pár dietách někomu stačí - obrazně řečeno - se na jídlo jen podívat, a kila jdou nahoru.

Uprostřed noci večeříte podruhé?

Rada: Večer nehladovte, ale jezte nejpozději dvě hodiny před spánkem.
Proč: Oblíbené pravidlo pro hubnutí zní - jídlo po páté nebo šesté hodině odpoledne je tabu. Pokud jej dodržujete a jste zvyklí chodit spát až kolem půlnoci, v noci vás hlad možná zažene do lednice. Není divu, po mnoha hodinách bez potravy už tělo nad ránem posílá do mozku opravdu důrazné signály. Důležitější než nejíst je vybírat si pro večeři ty správné potraviny. Ideální bývá kombinace zeleniny a bílkovin. Chybu neuděláte, když povečeříte například zeleninový salát s vařenými kousky kuřete. Vyhýbejte se naopak pečivu nebo ovoci s vyšším obsahem cukrů. Pokud už máte chuť na ovoce, místo jablka si dejte spíše jahody nebo grapefruit.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama